Pneumatiky TRX : další revoluce
První „nízkoprofilová“ pneumatika
Invence pneumatiky Michelin TRX , zavedené v r. l975, umožnila rovnoměrnější rozložení pnutí v celém plášti pneumatiky, jak napovídá název TR, což je zkratka „Tension Repartie“ (rozložené pnutí). TRX vyhrála renomovaný závod Formule 1 na voze Renault s Prostem a Světové rally mistrovství.
Výsledek rozsáhlého výzkumu…
Poprvé se zde pneumatika a její ráfek perfektně doplňovaly a fungovaly jako jedna jednotka. Ráfek podstoupil základní přeměnu, důležitými charakteristikami byla plošší a nižší příruba. Tento nový design ráfku a lemu pneumatiky vedly k postupnému zakřivení pláště s vynecháním pružně tvarovaného „S“ profilu, který byl charakteristický pro tradiční konstrukce.
… pro skutečnou směrovou kontrolu
Díky této inovační konstrukci nabízí pneumatika TRX lepší směrovou stabilitu a značně přispívá k aktivní bezpečnosti vozidla následkem svého výjimečného ovládání, blížícího se limitu, a to zvláště v zatáčkách. – Pozoruhodný záběr díky ideálnímu rozložení tlaku v kontaktní ploše – Výborný komfort díky větší využitelné pružné zoně – Nový vzhled soustavy pneumatiky/kola a zřetelně profilovaný vzorek běhounu.
Éra bezpečnosti automobilu
70. léta se vyznačovala větším uvědoměním si důležitosti bezpečnosti automobilu. V mnoha zemích začalo být povinností používat bezpečnostní pásy a dodržovat omezení rychlosti na hlavních komunikacích a dálnicích. U pneumatiky to vedlo ke zlepšení záběru, přesnějšímu vedení, větší stabilitě a lepší úrovni komfortu, což vše snižovalo nadměrnou únavu řidiče při dlouhých cestách.